גיל המעבר - כל מה שלא סיפרו לנו על תסמיני הגוף הזקוק לשינוי

כשאנחנו צעירות, נדמה לנו שנשאר כך לנצח. כשאנחנו בהיריון, נדמה לנו שלעולם הוא לא יסתיים. כשהתינוקות שלנו לא ישנים בלילה, נדמה לנו שלעולם כבר לא נישן לילה שלם. כשהילדים מגיעים לגיל ההתבגרות, נדמה שלעד נצטרך להתמודד עם ההפתעות שהם מביאים אלינו. כך, שנים על שנים, נדמה לנו שמה שאנו חוות עכשיו, ישאר לעולם. אך בכל פעם מחדש, אנחנו לומדות לזוז, להתקדם, לאפשר לשינוי להיות. לפעמים בכוח – אולי משום שאנו לא קשובות. לפעמים בקלות משום שאנו מוכנות ובשלות לשינוי.

 

נדמה כי עם השנים, בכל זאת, אנו לומדות להפנים. מבינות כי לכל תקופה הסימנים המשתנים שלה. כשגיל 40 חולף מאחרינו, אנו צועדות לקראת גיל המעבר. לפעמים סביב גיל 45 נרגיש סימנים ראשונים ולפעמים אפילו לפני. חשוב לדעת שלמעשה מגיל 35 השחלות מפחיתות את רמת האסטרוגן ואנו נכנסות לשלב חדש בחיינו.

בכל מקרה, גיל זה מאופיין בשינויים רבים שלא אחת מחייבים את האישה לארגן את חייה מחדש. לערוך סידרי עדיפויות חדשים. תקופת מעבר היא תמיד תקופה של שינוי וגיל המעבר הוא שנים של שינוי. הרפואה המערבית בחרה במשך שנים להשתמש במושג המעליב "גיל הבלות". כמו צמיג מקולקל שיש בו בלאי ויש להחליפו. האישה כבר אינה מייצרת ילדים, אינה פוריה במושג המקובל. אך האם היא בלה?
ההתיחסות התרבותית לגיל זה משפיעה השפעה רבה על תפישתה של האישה את עצמה. היום, לשמחתינו, הבין העולם הרפואי כי גיל זה הוא בעצם רפואת העתיד. זוהי התקופה בה אנשים מחפשים איכות חיים ויכולים ומוכנים לשלם עבורה. לכן המושג "גיל הבלות" נדחק ומפנה מקומו ל"גיל המעבר". ואכן אלו שנים של מעבר בהם האישה לומדת להסתגל למקומה המחודש וגופה מסמן לה את השינוי.

 

 

במשך כל שנות הפוריות, שולח הגוף סימנים. כל מחזור חודשי הוא הזדמנות לתשומת לב, להקשבה עמוקה אל הגוף. בגיל המעבר, הוא מאותת בסימנים חדשים. אם עקבת במשך שנים אחרי המחזור החודשי שלך, מן הסתם תהיי קשובה יותר לשינויי התקופה החדשה. לרוב הנשים, שינויי הגיל הזה יהיו מן הסתם היכרות עמוקה וחדשה עם הגוף. גיל המעבר הוא תהליך נורמלי ולא מחלה. הגוף משתנה, רמת ההורמונים משתנה וכך צריך להיות. ככל שהאישה תהיה מוכנה לקראת שינויים אלו, כך גופה יסתגל ביתר קלות אל התקופה החדשה. תזונה מתאימה, תוספי מזון מתאימים, פעילות גופנית טובה, כל אלו ישפיעו על הסימפטומים המקובלים של גיל זה.
גלי חום, הזעות לילה, דופק גבוה, ירידה בחשק המיני, שינויים במצבי רוח – כל אלו הם הסימפטומים המלווים תקופה זו. לפעמים זה נמשך לתקופה קצרה. אך לפעמים במשך חמש או עשר שנים, תחווה האישה תחושות שיפגעו באיכות חייה. מעטות הנשים שלא תחווינה שום סימן.
ההתלבטות במתן הורמונים תמשך כפי הנראה עוד שנים רבות. בין אם תקחי הורמונים ובין אם לא, קיימות עוד אפשרויות תמיכה רבות.
ליוגה הנשית מגוון תרגולים המותאמים לאישה בגיל זה. אין זו תרופת פלא. כמו כל עבודת מודעות, לוקח זמן לפתח את הקשב המתאים, להבין ולהפנים את השינוי. למתרגלות ותיקות השינוי יהיה כמובן מהיר יותר. למתרגלות חדשות, יקח יותר זמן. אל תתייאשי. התמידי, התאימי את הקצב אל גופך, אל תדחקי בו. מניסוני, הגוף מפתיע בקצב המהיר של השינוי. הוא כאילו צמא לתרגול. כמו חיכה לו כל השנים.
נשים רבות מספרות על שינויים והטבה  משמעותיים בתסמינים שהגוף שולח.
דוקא בשנים אלו חשובה העבודה המאומצת במידה: העלאת הדופק, עבודה עם כוח והתנגדות, הגמשה והארכה של שרירים ומפרקים.
אני ממליצה לך לפנות לרשימת המורות המופיעות באתר כדי להתאים את המורה לצרכים היחודיים שלך. עליך לקבל הדרכה לפחות בשלבים הראשונים כדי לעבוד נכון עם גופך המשתנה.
כמו כן ממליצה לך לקרוא את ספרה השני של דר' כריסטיאן נורתרפ: "תבונת גיל המעבר" בהוצאת מטר, שם תקבלי מידע רפואי מקיף המשלב גם רפואה משלימה, עבודת מודעות ועוד.
התיחסותך אל תקופת החיים הזו, תשפיע השפעה מכרעת על גופך. אנו חיות בחברה המקדשת את הנעורים. נדמה כי ההתבגרות לרעתינו. אך שנים אלו הן שנים של תבונה, של שחרור ממטלות שליוו אותנו שנים ארוכות. אלו יכולות להיות השנים היפות של חייך – כך מנסיונן של נשים רבות. הכל תלוי בהתיחסות שלך לגבי מעבר חשוב זה.