מסרים עמוקים מהגוף הזקוק לקשב - ימים משמעותיים להקשבה ושינוי

כאשר מדברים על PMS , תסמונת קדם ויסתית, מתייחסים לכמאה תסמינים מוכרים.

תסמינים אלו מגיעים מתוך רגישות לפרוגסטרון – ההורמון העולה לאחר הביוץ, לקראת הווסת הבאה או לקראת ההיריון. כולנו רגישות לפרוגסטרון ברמה זו או אחרת. 

כמו כן – אנו גדלות בתרבות המנסה להעלים את הווסת פשוט משום שהיא סוג של מטרד. הדחייה מהווסת יוצרת מתחים בגוף לקראתה והתסמינים כאילו מחזקים את הדחייה ממנה.

בתוך תרגול היוגה הנשית אנו לומדות להעריך ולצפות לימי הווסת כחלק משמעותי ממחזוריות של גאות ושפל בחיינו, כחלק מימי וויסות משמעותיים. וויסות בין שהיה לבין שיבוא, שיהיה. הכרה בחשיבותה מפחיתה את התסמינים ואף מעלימה אותם!


למעלה מ - 70% מהנשים סובלות מתסמינים המלווים את המחזור החודשי בידיעה כי "אין מה לעשות, עלי ללמוד לחיות עם אי הנוחות", משום שכך אמר להן הרופא, או אימא שלהן שבטוחה שהעבירה בירושה את התסמין. תסמינים מוכרים הם: מיגרנות, כאבי בטן (כאבי ווסת), אי יציבות רגשית, הרפס, זעם, רגישות בשדיים, נפיחות בבטן, עייפות, תשוקה למאכלים מתוקים, נטייה לתאונות קלות ועוד.
רובינו מכירות חלק מהסימנים וממשיכות איתם "כרגיל". מנסות לעבור את הימים עם מינימום נזקים.

 

תסמין הוא מידע מהגוף השולח מסרים
מעקב אחר המחזור החודשי מאפשר לנו היכרות ולמידה עמוקה מאוד על עצמינו. כאשר אנו לומדות להקשיב למחזור החודשי שלנו, התסמינים המלווים אותו הופכים להיות המורים שמלמדים אותנו.
יש באפשרותך לקבל אי נוחות וכאבים אלו בהכנעה. נשים רבות עשו כך לפניך. אך יש באפשרותך להקשיב למסרים. זוהי דרכו של הגוף להשמיע את עצמו.
כאשר אישה מאמצת את המחזור החודשי שלה אל חייה, היא לומדת גם להקשיב למסרים שלו. מעקב אחרי המחזור החודשי מחייב רישום כמעט יומיומי. בסוף כל יום את מנהלת רישום ביומן ומציינת דברים משמעותיים שחווית. לאחר מספר חודשים תוכלי לשים לב שסימנים מסויימים חוזרים על עצמם בימים תואמים. למשל: מיגרנות המגיעות ימים לפני הווסת או ביום הווסת. חולשה של המערכת החיסונית המתבטאת בחום או בהרפס. שנים רבות התעלמת. אך ברגע שגילית את הקשר, לא תוכלי להתעלם יותר.

תרגול היוגה הנשית מאפשר לך להתאים את התרגול לתסמינים ובכך להפחיתם או אפילו להעלים אותם לחלוטין. ראשית עליך להתאים את התרגול למחזור החודשי שלך. אך הסימפטומים לא יעלמו מיד. זה יכול לקחת כמה מחזורים טובים בהם תיאלצי לערוך כמה שינויים בחייך. למשל, כדי להפחית מיגרנות, עלייך להבין כי את מחוייבת לעצמך להפחית אנרגיה בימים המתאימים. לא להפסיק לחיות. להיפך, לחיות מצויין בהתאם לרמה האנרגטית שלך. לאט לאט תלמדי לארגן את חייך כך שבימים טובים את בשיא העשייה אך דוחה לימים מופנמים יותר את העשייה השקטה יותר. למשל, אם יש לך פגישות חשובות, הימנעי מהן סביב ימי הווסת. התאימי אותן לימים שאת בשיאך. המיגרנה מסמנת לך שאת ממש זקוקה למנוחה.

אם יש לך תשוקה עזה למתוק לקראת הווסת, הקשיבי לה. נסי להבין מה זה משרת אצלך. ברגע שנשאלות השאלות האלו, התשוקה מתחלפת בהקשבה וההרגל משתנה. זו לא דיאטה. זו הקשבה. מקסימום, תתנפלי שוב (בהקשבה...) על חבילת שוקולד. אבל מניסיון של נשים רבות, זה כבר לא ממש עובד. השינוי יבוא.

אם את עצבנית, לא יציבה רגשית, הימנעי ממפגשים שלא מתאימים לך. לא יקרה כלום אם תסרבי למפגש שעלול להסתיים באי נוחות, רק משום שאת בימים לא מתאימים. התאימי את המפגשים לימים בהם את במיטבך. נשים רבות סיפרו לי שאת המפגשים המשפחתיים הן למדו לקיים סביב ימי הביוץ. כך נחסכות להן דרמות משפחתיות מיותרות.

 

 

תרגול מומלץ למיגרנות 

 

תרגול מומלץ לטיפול בכאבי ווסת